Finally! ACH!

Back in Denmark!

Skærmbillede 2014-06-11 kl. 23.24.25 Skærmbillede 2014-06-11 kl. 23.24.10

(billederne ovenstående af hotellet, er fra deres egen hjemmeside)

Efter en uges stilhed på bloggen, er jeg tilbage igen! Jeg har ikke haft mulighed for at komme på, grundet utrolig dårlige wifi forhold på vores hotel i syden! Men nu er jeg tilbage, efter en uges afslapning i Bulgarien med fantastisk selskab, hygge og sol!

Jeg er nu landet i min seng igen, dog et pulsur fattigere.. Min kuffert har virkelig fået nogle knubs på turen hjem, hvilket har resulteret i den er flækket i bunden, tværs henover hjulene… Da jeg rimelig hurtigt fik taget mig sammen til at få pakket ud, for at få  sat kursen mod FW, så var mit pulsur VÆK. Jeg var så også så dum, at jeg lagde uret i siden, yderst sammen med nogle t-shirts, for at det lå beskyttet. Vi så desværre også creme, legetøjsbiler osv. komme med rundt på båndet, som havde været i kufferter, men af en eller anden årsag ikke var det mere. Men hey, jeg har stadig mit pulsbælte! haha. (derfor tager man ikke sådan noget med på ferie!)

Den her ferie, har jeg virkelig nydt! Sophie og jeg tog afsted i torsdags, meget tidlig om morgenen med flyet mod Varna, til en uge i varmen med en masse afslapning og hygge! Min første ferie i tre år, og min eneste ferie i år, så jeg har virkelig glædet mig, siden vi bestilte turen!

Vi ankom til sol og sommer og smed os med det samme ved poolen. Vi tjekkede ind på Hotel Kristal ca. 700 m. fra stranden (lidt for langt!) og havde nu en uge foran os – dog med noget ustabilt vejr, MEN vi har haft sol, trods en del skyer og et par gode regnskyld.

Hotel Kristal er placeret midt i Golden Sands, som på dette tidspunkt ikke helt er forvandlet til et ungdomsby. Ikke at det er en stille på af den grund, på dette tidspunkt, men jeg tror det går vildt for sig 🙂 Èn lille drink blev det til en aften, i selskab med UNO og Yatzy i lobbyen – hvilket egentlig blev en fast del af vores ferie, UNO og Yatzy!

Ferie er ikke lig-med, at vi glemmer alle vores daglige rutiner og skal ”kæmpe” os tilbage til formen igen, når vi er hjemme! Næ nej – men jeg fik dog en lækker is en af de første dage, da jeg simpelthen ikke kunne stå for alle de mange og lækre varianter! (se billeder længere nede). Vi købte yoghurt, frugt, snacks i form af nødder, figner og mørk chokolade, til at have på værelset, da vi ikke altid helt var tilfredse med frokosten eller aftensmaden 🙂

Vores morgenmad bestod typisk af omelet, røræg eller spejlæg, backed beans, yoghurt eller havregryn og en halv banan.
Da jeg ikke spiser rødt kød, så bestod min frokost og aftensmad af kylling og fisk, grønsager, salat, spinat eller lign. og blev jeg ikke mæt, så blev det til yoghurt på værelset! Jeg kunne sagtens begive mig ud i noget af alt det andet de havde dernede, men jeg har desværre en ret sart mave, som ikke altid er særlig samarbejdsvillig med mad i udlandet, desværre! 🙁

Selve hotellet, er ikke et hotel vi/jeg ville vælge igen, heller ikke Golden Sands i sig selv- det er uden tvivl en kanon mulighed for en billig ferie, da man kan blive mæt for INGEN penge! Er man f.eks. til pizza og cola, kan man blive mæt for 8 kr. ? Det kan man vidst ikke rigtig prale af at kunne herhjemme 😉
Vi kom aldrig selv ind til Varna by, men det siges at man kan få utrolig lækker middag, med det hele for under 150 kr.?! Det er utroligt OG billigt!